Na cestách

Road trip k Baltu: Ústí nad Svinou

Świnoujście Posted On
Publikovala Zrzi

Nakonec dorážíme do pomyslného cíle. Naše cesta směřuje z Berlína na výběžek, který spojuje Německo s Polskem. Nakonec se zastavujeme na polské straně v poměrně malém městě Ústí nad Svinou (Svinoústí, polsky Świnoujście).

Příjezd

Popravdě, moc fotek z místa činu nemám. Do města přijíždíme pozdě v noci, pekelně unavení. I přesto se ale hned po ubytování vydáváme k moři. Poprvé v životě vidím moře. Ten pohled se nezapomíná. Zkouším si smočit nohy, ale přeci jen máme období Velikonoc a noční moře je pekelně studené. I tak si ale na hotel nadšeně odnáším svou první mušli. Do teď mi je z dovolených vozili kamarádi a známí, tahle je jen moje.

První mušle v životě

Ubytování

Přes Booking jsme si našli hotel Afrodyta. Tou dobou jsem s cestováním i nějakým tím drobným travel bloggerstvím začínala, takže fotku pokoje nemám. Tak jako vždycky si rezervujeme ubytování na jednu noc se snídaní. Tu jsem vyfotit stihla, hahaha 😀 Myslím, že to byla nejlepší snídaně, kterou jsme během svého road tripu k Baltu dostali. Hotel byl navíc v pěší dostupnosti od moře, takže jsme ráno na pláži byli během pěti minut.

Afrodyta / Atol Resort

Pláž

Pláž byla super krásná, písčitá, čistá a hlavně jsme na ní nepotkali ani jednoho Čecha! Celkově náš pobyt ve městě hodnotíme kladně. Ústí nad Svinou nám přišlo turisty nepolíbené, takže jsme si mohli v klidu užívat nerušeného lenošení na rozpáleném písku. Pláž byla čistá, povalovaly se na ní mušle a moře… Moře bylo taky čisté, jen trochu studené. Ale to je v dubnu normální 😀 Já jsem si cachtala nohy a trochu jsem chytala bronz, můj drahý to “hecnul” a do jarně ledového Baltu vlezl celý.

Procházka městem

Většina místních se povalovala či procházela po pláži, na turisty jsme narazili na hlavní promenádě. Do města jsme se vydali ze zvědavosti a taky proto, že jsme začínali mít hlad. A co jiného si dát u moře než pořádnou rybu?

Restaurace Neptun, Świnoujście

Restaurace Neptun není zrovna nejlevnější, co si budem… Ale vaří tam skutečně famózně! Jo, a taky měli naprosto senzační rajčatový krém ♥

Hlavní promenáda působila celkem luxusně. Všude bylo hodně lidí, spousta moderních domů… Nejspíš jsme narazili na takovou pomyslnou výkladní skříň města.

Na molu

Vyšli jsme si také na nedaleké molo. Výhled z něj byl k nezaplacení! Ale taky na něm slušně foukalo a byla nám pěkná kosa 😀

Den se začal zvolna chýlit ke konci, nebe nám růžovělo nad hlavou a nezbývalo nic jiného, než se začít chystat na cestu. S mořem se nám loučit nechtělo. Tím spíš, že Ústí nad Svinou představovalo pomyslný zlom naší cesty. Věděli jsme, že odteď se už vlastně jen vracíme domů.

Cesta trajektem

Po pevnině se ale z Ústí nad Svinou nedostanete. Do pevninského Polska musíte cestovat pomocí trajektu, který je ovšem zcela zdarma. Jen si na něj musíte počkat. No a když budete mít štěstí, uvidíte čuňátka se zahnutýma zubama nahoru. Divočáků se tu ale nikdo nebojí. Poláci si je nadšeně fotí a někteří je dokonce i krmí. My jsme tolik odvahy neměli.

Na trajektu nás zastihla definitivní tma. Před námi byla ještě vcelku daleká cesta.