Na cestách

Můj ukrajinskej deník: Kyjev 2

Posted On
Publikovala Zrzi

Plány na druhý den v Kyjevě byly vcelku skromné. Stejně jako u nás je i na Ukrajině 1. ledna státní svátek, takže některé obchody, restaurace a památky mají zkrátka zavřeno. Tomu jsme pochopitelně museli přizpůsobit i naše turistické plány.

Náměstí Kontraktova

Nakonec se vracíme zpátky na poslední místo činu. Naše první prohlídka končila na Náměstí Kontraktova, dnes začneme tedy právě zde. Když jsme tu včera procházeli, ani jsme netušili, jak blízko řece jsme. Dneska tu nejsme ale kvůli stánkům, trhům a samotnému náměstí, dneska míříme k takovému zvláštnímu kostelíku. Jste zvědaví?

Kostel svatého Mikuláše

Kostel svatého Mikuláše vidíme už z dálky. Dostat se až k němu je ale trochu fuška. Mezi ním a námi totiž stojí vcelku rušná silnice. Nakonec se nám daří najít podchod a stojíme přímo u řeky Dněpr a taky u kostela.

Kostel sv. Mikuláše, Kyjev

Pohled je to krásný. Vychutnávám si své ranní americano v 12:30 a kochám se tím pohledem. Nakonec se zkoušíme dostat dovnitř. Hned za dveřmi se nás ujímá ochotná bábuška, která má kostel zjevně na povel a přemlouvá nás k tomu, abychom nechali sloužit mši za naše blízké. Neleká se ani toho, že jsme cizinci. Píšu tedy na papírek tři česká jména azbukou a vzápětí jsem o několik hřiven chudší. Je to ale pro dobrou věc a na hezkém místě, tak pokorně mlčím.

Při východu z chrámu se ještě trochu kocháme, všímáme si zajímavého mostu, který se tyčí nad našimi hlavami. O tomhle místě jsem se nikde nedočetla, takže nás zcela logicky začíná zajímat.

Funikuler

Nahoru k mostu se ale pěšky rozhodně nedostaneme. Nakonec tedy využíváme funikuler, který jsme viděli při výstupu z metra. Mám trochu strach, že je to jen další typická atrakce pro zážitků chtivé turisty a cena tomu bude odpovídat, o to příjemnější je pak zjištění, že lanovka stojí stejně jako metro, tedy pouhých 8 hřiven.

Funikuler, Kyjev

Stoupáme si do fronty a společně s dalšími hrubým odhadem padesáti lidmi čekáme, až na nás přijde řada. Nakonec se vtěsnáváme do kabinky a necháváme se vcelku pohodlně vyvézt nahoru. Cestou vzhůru si všímáme několika štěňat a vyhublé feny, spokojeně pobíhají kolem lanovky, zjevně v kopcích okolo bydlí.

Ocitáme se za chrámem svatého Michala. Při první návštěvě jsme ani netušili, že je za ním tak nádherný park a překrásný výhled na město!

Výhled na Kyjev

Oblouk družby národů

V téhle fázi už víme, že jsme od řeky neviděli most, ale Oblouk družby národů. Procházíme kolem sochy Vladimíra Velikého a kocháme se nádherným výhledem na město.

Socha Vladimíra Velikého, Kyjev

Ten je ještě hezčí z mostu, který k Oblouku vede. Na ploše kolem památky jsou také vánoční stánky a nádherný strom. Vzhledem k tomu, že je ale státní svátek, má většina z nich zavřeno.

Oblouk družby národů, Kyjev

A tady náš den pomalu končí. Po náročné procházce máme hlad jako dva vlci a rozhlížíme se po nějaké té restauraci. Ale o jídle zase někdy jindy.